Usaha kita:pilihlah

USAHA KITA : PILIHLAH


1) Bantuan tenaga dan diri ; Pergilah ke medan di Palestin, jika anda ada cara, kemampuan dan keikhlasan. Sama ada untuk membantu menghantar bantuan kemanusian, perubatan, psikologi atau yang lebih dahsyat dari itu dari segi fizikalnya..

2) Bantuan Harta : Bagi yang tidak mampu pergi ; sumbanglah bantaun kewangan atau pakaian dan lainnya kepada badan yang dipercayai lagi berwibawa di tempat anda. 3) Bantuan Doa ; Bagi yang tidak mampu memberi kedua-dua bantuan di atas, atau termasuk juga merkea yang mampu, teruskan berdoa untuk keselamatan rakyat Palestin, Iraq dan umat Islam..antaranya:

A: Qunut Nazilah

B: Doa semasa sujud dalam setiap solat.

C: Dan banyak lagi waktu doa maqbul.

3) Solat Hajat ; Bagi mereka yang berpegang kepada bolehnya dilakukan solat hajat sama ada secara individu atau berjemaah. Anda turut boleh meneruskannya.

4) Menyertai Demonstrasi Aman : Sertailah ia dengan aman dan makmurkannya, namun jangan lupa juga memakmurkan masjid di kala Subuh dan waktu-waktu lain.

5) Menulis ; Tulislah di blog, web, forum anda, ruangan akhbar, majalah yahoogroup dan lainnya, buatkanlah kajian ringkas dan permudahkan penyampaian info kepada orang ramai berkenaan kezaliman Yahudi terhadap Palestin dan sekutu-sekutu mereka.

6) Ceramah ; anda mampu ceramah? berikanlah ceramah berkaitan isu ini atau hadirkanlah diri ke ceramah berkaitannya di tempat anda.Anda tidak semestinya seorang ustaz/ah untuk ceramah dalam bab ini,yg penting,kita ada ilmu lengkap megenai hal ni..

7) Boikot : perkukuhkan boikot barangan Yahudi dan Amerika di ketika ini. Hantarlah surat dan bantahan, petition, memorandum kepada kedutaan Amerika, Mesir dan sekutu jahat mereka.
(sumber:iluvislam)
:-
byk program yg di anjur kan di tempat ana.pastinya di tempat kalian juga begitu kan..? antara yang ana pergi ialah demonstrasi aman dan grand munajat prayer..dalam majlis ni,kami didatangkan pelajar dari palestin..cukup menyentuh perasaan..mendengar sejarah palestin,menyedarkan kami semua betapa pentingnya bumi palestin dalam islam yang kini makin hilang di musnahkan tentera israel..oleh itu,marilah kita sama2 berusaha membantu saudara2 kita disana..

0 comments:

About uS...?

actually, we're SMAKJianz from 16th generation.

Untuk menjadi ahli kehormat, anda hanya perlu meng'accept' 'invitation' yang telah dihantar oleh admin ke dalam peti e-mail anda.

Perhatian: Sila gunakan nama anda yang sebenar, atau nama yang dikenali.