Usaha kita:pilihlah

USAHA KITA : PILIHLAH


1) Bantuan tenaga dan diri ; Pergilah ke medan di Palestin, jika anda ada cara, kemampuan dan keikhlasan. Sama ada untuk membantu menghantar bantuan kemanusian, perubatan, psikologi atau yang lebih dahsyat dari itu dari segi fizikalnya..

2) Bantuan Harta : Bagi yang tidak mampu pergi ; sumbanglah bantaun kewangan atau pakaian dan lainnya kepada badan yang dipercayai lagi berwibawa di tempat anda. 3) Bantuan Doa ; Bagi yang tidak mampu memberi kedua-dua bantuan di atas, atau termasuk juga merkea yang mampu, teruskan berdoa untuk keselamatan rakyat Palestin, Iraq dan umat Islam..antaranya:

A: Qunut Nazilah

B: Doa semasa sujud dalam setiap solat.

C: Dan banyak lagi waktu doa maqbul.

3) Solat Hajat ; Bagi mereka yang berpegang kepada bolehnya dilakukan solat hajat sama ada secara individu atau berjemaah. Anda turut boleh meneruskannya.

4) Menyertai Demonstrasi Aman : Sertailah ia dengan aman dan makmurkannya, namun jangan lupa juga memakmurkan masjid di kala Subuh dan waktu-waktu lain.

5) Menulis ; Tulislah di blog, web, forum anda, ruangan akhbar, majalah yahoogroup dan lainnya, buatkanlah kajian ringkas dan permudahkan penyampaian info kepada orang ramai berkenaan kezaliman Yahudi terhadap Palestin dan sekutu-sekutu mereka.

6) Ceramah ; anda mampu ceramah? berikanlah ceramah berkaitan isu ini atau hadirkanlah diri ke ceramah berkaitannya di tempat anda.Anda tidak semestinya seorang ustaz/ah untuk ceramah dalam bab ini,yg penting,kita ada ilmu lengkap megenai hal ni..

7) Boikot : perkukuhkan boikot barangan Yahudi dan Amerika di ketika ini. Hantarlah surat dan bantahan, petition, memorandum kepada kedutaan Amerika, Mesir dan sekutu jahat mereka.
(sumber:iluvislam)
:-
byk program yg di anjur kan di tempat ana.pastinya di tempat kalian juga begitu kan..? antara yang ana pergi ialah demonstrasi aman dan grand munajat prayer..dalam majlis ni,kami didatangkan pelajar dari palestin..cukup menyentuh perasaan..mendengar sejarah palestin,menyedarkan kami semua betapa pentingnya bumi palestin dalam islam yang kini makin hilang di musnahkan tentera israel..oleh itu,marilah kita sama2 berusaha membantu saudara2 kita disana..

mari bantu saudara kita


QUNUT NAZILAH


اللهمَّ إناَّ نجعَلُكَ فِى نُحُورِ أعدَاءِناَ وَ نَعُوذُ بِكَ مِن شُرُورِهِم اللهم بَدِّد شَملَهُم و فَرِّق جَمعَهُم وَ شَتِّت كَلِمَتَهُم وَزَلزِل أَقدَامَهُم وَ سَلِّط عَلَيهِم كَلباًَ مِن كِلاَبِكَ يا قَهاَّر يا جَباَّر يا مُنتَقِم يا الله يا الله يا الله
اللهم يا مُنزِلَ الكِتاَبِ ويا مُجرِيَ السَّحاَبِ ويا هاَزِمَ الأَحزَابِ إِهزِمهُم إِهزِمهُم إِهزِمهُم وَانصُرناَ عَلَيهِم




Ya Allah,Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami,Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka,Ya Allah,Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka,Pecah-belahkanlah dan kacau-bilaukanlah persatuan mereka,Goncangkan pendirian mereka,Dan hantarkanlah anjing-anjing Kamu kepada merekaWahai Tuhan Yang Gagah Perkasa,Wahai Tuhan Yang Maha Menghukum,Wahai Tuhan Yang bersifat Murka,Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah,Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab,Kalahkan mereka,Kalahkan mereka,Kalahkan mereka,Dan menangkan kami ke atas mereka.Amien…!









kod rahsia...

Jika ditemukan kod-kod berikut ini dalam kemasan produk yang akan kita beli, maka hendaknya dapat dihindari karena produk dengan kod-kod tersebut di bawah ini mengandungi lemak babi.

E100, E110, E120, E 140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252,E270, E280, E325,E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433,E434, E435, E436, E440,E470, E471, E472, E473, E474,

E475,E476, E477, E478, E481, E482, E483,E491, E492, E493,E494, E495, E542,E570, E572, E631, E635, E904.


Adalah tanggung jawab kita semua sebagai umat Islam untuk mengikuti syariat Islam dan juga memberitahukan informasi ini lepada saudara kita.

KITER BOIKOT YAHUDI!!!!


BOYCOTT ISRAEL CAMPAIGN

BRANDS & LABELS TO BOYCOTT

URL: http://www.inminds.com/boycott-brands.html


ASSALAMUALAIKUM...

HA,mesti kawan-kawan pernah tgk logo - logo di atas bukan????

kalau nak tahu...

senarai barang di atas ini adalah barangan yahudi/yang menaja yahudi...

anda kenal siapa itu yahudi???

ya..

mereka ini la manusia yang perasaan bahawa kaum mereka itu mulia dan sebagainya serta menggelar kaum selaian dari kaum nya adalah B**I...(astgarfirullah)...

walhal,mereka ini la kaum yang dilaknat oleh allah..

mereka telah menyerang palestin dangan membunuh wanita dan kanank2 ..

tanpa penuh rasa belas kasihan...

jadi...ape yang perlu kite buat salah satu caranya dengan sedaya upaya untuk tidak membeli barangan diatas...

belila barangan produk muslim kite...seperti
HPA dan sebagainye..

sampai sini saje...


p/s : keputusan terletak ditangan anda...hendak seribu daya...tepuk dada tanye iman...


wassalam...


About uS...?

actually, we're SMAKJianz from 16th generation.

Untuk menjadi ahli kehormat, anda hanya perlu meng'accept' 'invitation' yang telah dihantar oleh admin ke dalam peti e-mail anda.

Perhatian: Sila gunakan nama anda yang sebenar, atau nama yang dikenali.